Organizer na akcesoria biurowe w pudełku DIY

organizer na akcesoria biurowe

Uwielbiam biurowe i papiernicze przydasie, akcesoria i gadżety. W tym temacie absolutnie nie jestem minimalistką i choć często potrafię powstrzymać się przed kolejnym zakupem, to mimo wszystko mam tych rzeczy całkiem sporo. Nauczyłam się też je zużywać, a nie tylko gromadzić, co kiedyś miało miejsce. Niestety ostatnio pudełko, w którym przechowuję te wszystkie przydasie przestało spełniać swoją funkcję, a zamiast ładu zapanował tam totalny bałagan. W ramach jesiennej organizacji domu, postanowiłam wprowadzić w nim porządek.

Akcesoria biurowe – segregacja

Zanim jednak zajęłam się tworzeniem samego organizera zrobiłam przegląd rzeczy. Grupowanie w takich przypadkach, to podstawa. Długopisy razem, nożyczki razem, spinacze razem, tasiemki razem. Sprawdziłam też co jeszcze nadaje się do używania, a co nie. Doszłam do wniosku, że nie potrzebuję 4 zestawów zakreślaczy w różnych kolorach i zostawiłam tylko jeden zestaw. Wyleciało też sporo długopisów.

Organizer na akcesoria biurowe w pudełku DIY

Potrzebne będą:

  • płyta kartonowo-piankowa – swoją ukradłam mężowi, buduje z niej tereny, możecie ją kupić tutaj. Do tego projektu potrzebne były 2-3 płyty o wymiarach 35×25 cm.
  • nożyk introligatorski
  • klej magik
  • podkładka do cięcia lub deska do krojenia – żeby nie porysować biurka
  • wstążeczka – jeśli organizer ma być piętrowy, przyda się by łatwiej było go wyjąć
  • ołówek i linijka

Jak zrobić organizer krok po kroku:

  1.  Dobrze rozplanuj przestrzeń w swoim pudełku.  Nie podpowiem, co do milimetra jak powinien wyglądać taki organizer, bo nie wiem, co dokładnie będziecie w nim trzymać. Gdy pogrupowałam rzeczy z mojego pudełka, okazało się, że potrzebuję dużej przegrody na zszywacz, szeroką taśmę klejącą i duże nożyczki. Mam mnóstwo mazaków, zakreślaczy i ołówków, których raczej rzadko używam, ale są potrzebne. Mam też mnóstwo ozdobnych taśm klejących, używanych często, ale najważniejsze, żeby pod ręką były dobrze piszące długopisy, nożyczki i karteczki. To wpłynęło na decyzję o piętrowym pudełku.
  2. Po wstępnym projekcie,  zbieramy wymiary przegródek, odrysowujemy je na piance i wycinamy nożykiem introligatorskim .
  3.  Sklejamy ze sobą poszczególne części organizera . Ja do tego używam kleju magik, który zasycha na przezroczysto, a jeszcze chwilę po sklejeniu części można na nieść na niego poprawki.

4. Kiedy rama będzie się dobrze trzymać, wkładamy ją do pudełka. Tutaj  zalecam całość przykleić przynajmniej od spodu , wtedy przegródki będą bardziej stabilne.

organizer na akcesoria biurowe

5. Jeśli chodzi o górną półkę, to tutaj niezbędne jest  zrobienie podłogi i ścianek wokół , by zawartość przy podnoszeniu i wyjmowaniu nie wypadła. Od spodu przykleiłam też wstążeczkę jako uchwyty ułatwiające wyjmowanie.

organizer na akcesoria biurowe

6. Ostatni myk, który pozwala na  przechowanie długiej linijki , to nacięcie przegródki, tak by linijka zawsze miała swoje miejsce. I gotowe!

organizer na akcesoria biuroweorganizer na akcesoria biurowe

A tak prezentuje się pudełko na półce. W planach mam też przeorganizowanie w podobny sposób pudełka na kabelki, bo dotychczasowe przegródki się zużyły (ale dopiero po 3 latach ;)).

Dajcie znać, jak Wam się podoba i czy skusicie się na taką organizację 🙂 A może macie pięknie zorganizowane akcesoria buirowe w szufladach? 

Autorka: Ania Legenza

Jestem blogerką, żoną, mamą, miłośniczką planowania i dobrej organizacji. Wierzę, że porządek w domu oznacza porządek w życiu i od 4 lat przekonuję o tym innych :)

  • Oj chyba będzie trzeba się zabrać za tą organizacje. Bo w szufladzie, że to tak brzydko ujme – syf straszny😂 Fajny pomysł, ale ja to chyba wolę kupić jakiś gotowy organizer. Wydaje mi się, że nie mam do takich rzeczy ręki 😉 Więc tym bardziej podziwiam! 👌

    • Do szuflady fajnie się sprawdza organizer na sztućce. Mały koszt, a porządeczek będzie 🙂

      • Oo dzięki, fajny pomysł 🙂

  • Blue

    Z nieba mi spadłaś tym postem 😍 kocham Cię kobieto! Idealny post przed rokiem akademickim dla studentki pedagogiki ❤ jeszcze poproszę patent na wszystkie bloki, papiery kolorowe itd choć już w głowie mam pewną myśl 😁

    • ❤️ Bloki, kartki i koperty trzymam po prostu piętrowo w drugim takim pudełku. Ale gdybym miała zamykaną szafkę, to bym szalała 😀

  • Jak zawsze starannie i bardzo estetycznie wykonane. To doskonały pomysł na uporządkowanie swojego biurka i tej szuflady, którą strach otworzyć…

    • W sumie w każdej szufladzie się sprawdzi, np. w takiej w przedpokoju 🙂

  • Fiołek88

    Idealny pomysł! Bo mam szufladę w biurku z takimi rzeczami i dodatkowo na biurku 2 kubki zakreślaczy, których używam sporadycznie, a mam zamiar się pozbyć biurka, bo mam je jeszcze z podstawówki a teraz mam prawie 30 lat i mi nie jest potrzebne 🙂 Więc takie pudełko, super sprawa 🙂

    • Widzę, że mamy podobny problem z trzymaniem mazaków z podstawówki 😀 Tzn. ja trzymałam farby plakatowe, ale jakoś 2 lata temu się ich pozbyłam. W końcu!

      • Nie jestem sama! Mam kredki ołówkowe z podstawówki, które przydają się gdy odwiedzają nas znajomi lub rodzina z dziećmi 🙂 Do kolorowanek antystresowych kupiłam nowe, bo nie mogłam się oprzeć pięknym, nasyconym kolorom 🙂
        Pomysł na przechowywanie długiej linijki skradł moje serce i muszę wprowadzić go u siebie, bo zawsze robię bałagan jak próbuję wyciągnąć ją ze spodu pudełka.

  • Dorota

    dla mnie strzał w dziesiątkę. Od dwóch tygodniu kombinuję jak zrobić pudełko na długopisy itp.

  • Patrycja Wasik

    Bardzo fajny pomysł…I mam akurat w domu wolne pudełko i się zastanawiałam na co je przeznaczyć. Dzięki Tobie już wiem 🙂 Więcej takich DIY poproszę bo są bardzo praktyczne 🙂

  • Mi się bardzo podoba pomysł. Ja mam bzika na punkcie akcesoriów biurowych i ich organizacji 😀

  • Trzeba mieć chyba złote ręce Aniu, żeby to tak estetycznie i ładnie wyglądało 🙂

  • Genialny organizer! Świetny sposób, by w szybki i ładny sposób zadbać o czystość na biurku 🙂

  • Organizery wyglądają bardzo estetycznie i super, że mają przegródki 🙂 Ja zazwyczaj biorę pudełka po butach i obklejam je papierem prezentowym, ale kto wie czy nie skuszę się na Twoją wersję 🙂

    • Ale to można połączyć moją i Twoją wersję! Zresztą też tak robię jak Ty, tylko zamiast papieru prezentowego używam okleiny meblowej 🙂

  • Bardzo fajny pomysł 🙂 Ostatnio pogrupowałam wszystkie artykuły biurowe i mają własny koszyczek na półce w warsztacie. Docelowo chyba jednak będę chciała je pochować, bo nie używam ich cały czas. Może Twój sposób się u mnie też sprawdzi 🙂

  • Super pomysł! Próbowałam trzymać moje przydasie w pudełkach, ale zawsze mi się mieszały, przemieszczały i zamiast ładu był tylko gorszy bałagan. W efekcie w pudełkach leżą tylko rzeczy, których rzadko używałam, a cała reszta wala się po biurku w kubkach, słoiczkach lub luzem.
    Gdy się przeprowadzę, nie będę miała na to miejsca (mała przestrzeń = każda pierdółka na wierzchu sprawia wrażenie bałaganu), więc na pewno zrobię sobie kilka takich pudełek 🙂

Close