Porządek na biurku + moje biurkowe niezbędniki

biurkowe niezbędniki

Dziś Światowy Dzień Sprzątania Biurka, czyli idealny moment by zadbać o porządek w miejscu pracy. Nie umiem pracować na zawalonym biurku i w tej kwestii jestem ogromną minimalistką. Im więcej mam rzeczy na biurku, tym trudniej skupić mi się na tym, co mam do zrobienia. Zresztą moje biurko, to nie biurko, tylko stół, który się w nie zamienia na większą część doby. Przy nim pracuję, przy nim bloguję i przy nim robię większość projektów DIY.

„Jeżeli za­bałaga­nione biur­ko jest oz­naką za­bałaga­nione­go umysłu, oz­naką cze­go jest pus­te biur­ko?”. Pewnie znacie te słowa Alberta Einsteina i wielokrotnie były dobrym wytłumaczeniem na artystyczny nieład. 😉

„Kreatywny bałagan vs. Produktywny porządek. Jeżeli szukasz nowych rozwiązań poszukaj ich w bałaganie, ale kiedy już je znajdziesz i postanowisz wdrożyć je w życie… posprzątaj to biurko.”  Te przekonują mnie jednak bardziej, bo niejednokrotnie doświadczyłam, że jest w tym 100% prawdy. (Cytat jest podlinkowany do świetnego artykułu o tym, dlaczego warto mieć produktywny porządek).

Porządek na biurku krok po kroku:

  1. Zdejmujemy wszystko z biurka, opróżniamy szuflady i półki. (Ok, na sam początek wystarczy sprzątnięcie samego blatu).
  2. Teraz pora wyczyścić biurko z kurzu i brudu. Spray przeciwko kurzowi i ściereczka z mikrofibry dadzą radę.
  3. Segregujemy i grupujemy rzeczy podobne do siebie, wyrzucamy wypisane długopisy i przydasie, z których nie korzystamy.
  4. Gdy mamy czyste biurko i zdecydowaliśmy, które wyposażenie biurowe z nami zostaje, czas by znalazło się we właściwym miejscu. Właściwym, czyli takim, które pozwoli nam na ich najbardziej odpowiednie wykorzystanie do wygodnej pracy. Jeśli często korzystacie z długopisów, kalendarzy, notatników, itd. to mogą one zostać na blacie. Oczywiście ładnie zorganizowane! Na wierzchu powinny zostać tylko te rzeczy, które mogą zwiększyć szybkość i jakość naszej pracy. Całą resztę najlepiej schować.
  5. Później idzie już łatwo, bo wystarczy utrzymać porządek przez odkładanie rzeczy na swoje miejsce.
  6. Ponieważ mój stół zamienia się w biurko po śniadaniu, to nieodłącznym elementem w utrzymaniu porządku jest poranne czyszczenie, tak by był gotowy do pracy. Czyste biurko to najlepszy start dnia.

moje biurkowe niezbędniki 2

Moje biurkowe niezbędniki

Są jednak 3 rzeczy, które zawsze muszę mieć obok siebie i z nimi pracuje mi się dużo, dużo lepiej.

  • kawa – niestety rzucanie/ograniczenie kawy zawsze kończy się jej zwycięstwem. Szczególnie jesienią i zimą ogromnie ciężko mi się bez niej obejść. Moje ostatnie kawowe odkrycie to Kawa Wiśnie w rumie, pachnie obłędnie!
  • kwiaty – zawsze staram się mieć obok siebie nawet mały bukiecik, bo nic mi tak nie poprawia nastroju, a dobry nastrój w pracy to podstawa. Ogromnie się cieszę, że sezon na tulipany jest rozpoczęty, bo to moje ukochane kwiaty. Ale jeśli chodzi o trwałość, to jednak goździki nie mają sobie równych.
  • organizer + jeden długopis i zakreślacze – z nimi zaczynam swój dzień i w trakcie pracy baaardzo często do niego zaglądam, ale gdy z niego nie korzystam leży na parapecie, który przez kilka godzin udaje „biurkową” półkę. I mimo że korzystam z Trello, to bez papierowego kalendarza/organizera nie daję rady funkcjonować. W końcu wyrobiłam sobie właściwe proporcje organizacji czasu i zadań w formie online i papierowej.

Wszystkie papiery, z których muszę korzystać podczas pracy, leżą na biurku tylko wtedy, gdy z nimi pracuję. Kiedy skończę od razu chowam je do teczek. Dzięki temu nic nie narusza mojego komfortu pracy.

moje biurkowe niezbędniki 3

Według mnie najważniejsze to mieć na biurku dokładnie to czym się aktualnie zajmujemy. Niezależnie od tego czy pracujemy, uczymy się, czy po prostu spędzamy czas na przeglądaniu fejsa.

A Wy wolicie pracować w kreatywnym bałaganie czy produktywnym porządku? Ja w pracy stawiam na porządek, gdy zajmuję się DIY, to wtedy na moim biurku zdecydowanie rządzi kreatywny bałagan 🙂

Autorka: Ania Legenza

Jestem blogerką, żoną, mamą, miłośniczką planowania i dobrej organizacji. Wierzę, że porządek w domu oznacza porządek w życiu i od 4 lat przekonuję o tym innych :)

Close