fbpx
 

Organizer na akcesoria biurowe w pudełku DIY

utworzone przez | wrz 26, 2017 | DOM, KREATYWNIE | 28 Komentarze

organizer na akcesoria biurowe

Uwielbiam biurowe i papiernicze przydasie, akcesoria i gadżety. W tym temacie absolutnie nie jestem minimalistką i choć często potrafię powstrzymać się przed kolejnym zakupem, to mimo wszystko mam tych rzeczy całkiem sporo. Nauczyłam się też je zużywać, a nie tylko gromadzić, co kiedyś miało miejsce. Niestety ostatnio pudełko, w którym przechowuję te wszystkie przydasie przestało spełniać swoją funkcję, a zamiast ładu zapanował tam totalny bałagan. W ramach jesiennej organizacji domu, postanowiłam wprowadzić w nim porządek.

Akcesoria biurowe – segregacja

Zanim jednak zajęłam się tworzeniem samego organizera zrobiłam przegląd rzeczy. Grupowanie w takich przypadkach, to podstawa. Długopisy razem, nożyczki razem, spinacze razem, tasiemki razem. Sprawdziłam też co jeszcze nadaje się do używania, a co nie. Doszłam do wniosku, że nie potrzebuję 4 zestawów zakreślaczy w różnych kolorach i zostawiłam tylko jeden zestaw. Wyleciało też sporo długopisów.

Organizer na akcesoria biurowe w pudełku DIY

Potrzebne będą:

  • płyta kartonowo-piankowa – swoją ukradłam mężowi, buduje z niej tereny, możecie ją kupić tutaj. Do tego projektu potrzebne były 2-3 płyty o wymiarach 35×25 cm.
  • nożyk introligatorski
  • klej magik
  • podkładka do cięcia lub deska do krojenia – żeby nie porysować biurka
  • wstążeczka – jeśli organizer ma być piętrowy, przyda się by łatwiej było go wyjąć
  • ołówek i linijka

Jak zrobić organizer krok po kroku:

  1.  Dobrze rozplanuj przestrzeń w swoim pudełku.  Nie podpowiem, co do milimetra jak powinien wyglądać taki organizer, bo nie wiem, co dokładnie będziecie w nim trzymać. Gdy pogrupowałam rzeczy z mojego pudełka, okazało się, że potrzebuję dużej przegrody na zszywacz, szeroką taśmę klejącą i duże nożyczki. Mam mnóstwo mazaków, zakreślaczy i ołówków, których raczej rzadko używam, ale są potrzebne. Mam też mnóstwo ozdobnych taśm klejących, używanych często, ale najważniejsze, żeby pod ręką były dobrze piszące długopisy, nożyczki i karteczki. To wpłynęło na decyzję o piętrowym pudełku.
  2. Po wstępnym projekcie,  zbieramy wymiary przegródek, odrysowujemy je na piance i wycinamy nożykiem introligatorskim .
  3.  Sklejamy ze sobą poszczególne części organizera . Ja do tego używam kleju magik, który zasycha na przezroczysto, a jeszcze chwilę po sklejeniu części można na nieść na niego poprawki.

4. Kiedy rama będzie się dobrze trzymać, wkładamy ją do pudełka. Tutaj  zalecam całość przykleić przynajmniej od spodu , wtedy przegródki będą bardziej stabilne.

organizer na akcesoria biurowe

5. Jeśli chodzi o górną półkę, to tutaj niezbędne jest  zrobienie podłogi i ścianek wokół , by zawartość przy podnoszeniu i wyjmowaniu nie wypadła. Od spodu przykleiłam też wstążeczkę jako uchwyty ułatwiające wyjmowanie.

organizer na akcesoria biurowe

6. Ostatni myk, który pozwala na  przechowanie długiej linijki , to nacięcie przegródki, tak by linijka zawsze miała swoje miejsce. I gotowe!

organizer na akcesoria biuroweorganizer na akcesoria biurowe

A tak prezentuje się pudełko na półce. W planach mam też przeorganizowanie w podobny sposób pudełka na kabelki, bo dotychczasowe przegródki się zużyły (ale dopiero po 3 latach ;)).

Dajcie znać, jak Wam się podoba i czy skusicie się na taką organizację 🙂 A może macie pięknie zorganizowane akcesoria buirowe w szufladach? 

You May Also Like…

Fototapeta w łazience

Fototapeta w łazience

Jako zwolenniczkę nieoczywistych rozwiązań we wnętrzach ciągnie mnie do zastosowania fototapety w miejscu, które w naturalny sposób się z nią nie kojarzy. I tak tworzę aranżacje, gdzie tapeta ląduje na suficie, na podstopnicach schodów czy w łazience. Fototapeta w...

Personalizowana lampa do salonu – zobacz jak wygląda

Personalizowana lampa do salonu – zobacz jak wygląda

W naszym domu niezmiennie coś się zmienia. Z każdym dniem staje się coraz bardziej nasz, właśnie dzięki małym zmianom. Ostatnio taka zmiana zawitała do salonu - wymieniliśmy oświetlenie sufitowe na ręcznie robioną lampą. Lampę, która dodaje charakteru i wyjątkowości....

28 komentarzy

  1. Paulina z pszelka.pl

    Oj chyba będzie trzeba się zabrać za tą organizacje. Bo w szufladzie, że to tak brzydko ujme – syf straszny? Fajny pomysł, ale ja to chyba wolę kupić jakiś gotowy organizer. Wydaje mi się, że nie mam do takich rzeczy ręki ? Więc tym bardziej podziwiam! ?

    Odpowiedz
    • Ania Legenza

      Do szuflady fajnie się sprawdza organizer na sztućce. Mały koszt, a porządeczek będzie 🙂

      Odpowiedz
  2. Blue

    Z nieba mi spadłaś tym postem ? kocham Cię kobieto! Idealny post przed rokiem akademickim dla studentki pedagogiki ❤ jeszcze poproszę patent na wszystkie bloki, papiery kolorowe itd choć już w głowie mam pewną myśl ?

    Odpowiedz
    • Ania Legenza

      ❤️ Bloki, kartki i koperty trzymam po prostu piętrowo w drugim takim pudełku. Ale gdybym miała zamykaną szafkę, to bym szalała 😀

      Odpowiedz
  3. Edyta

    Jak zawsze starannie i bardzo estetycznie wykonane. To doskonały pomysł na uporządkowanie swojego biurka i tej szuflady, którą strach otworzyć…

    Odpowiedz
    • Ania Legenza

      W sumie w każdej szufladzie się sprawdzi, np. w takiej w przedpokoju 🙂

      Odpowiedz
  4. Fiołek88

    Idealny pomysł! Bo mam szufladę w biurku z takimi rzeczami i dodatkowo na biurku 2 kubki zakreślaczy, których używam sporadycznie, a mam zamiar się pozbyć biurka, bo mam je jeszcze z podstawówki a teraz mam prawie 30 lat i mi nie jest potrzebne 🙂 Więc takie pudełko, super sprawa 🙂

    Odpowiedz
    • Ania Legenza

      Widzę, że mamy podobny problem z trzymaniem mazaków z podstawówki 😀 Tzn. ja trzymałam farby plakatowe, ale jakoś 2 lata temu się ich pozbyłam. W końcu!

      Odpowiedz
      • Marta Naturalna

        Nie jestem sama! Mam kredki ołówkowe z podstawówki, które przydają się gdy odwiedzają nas znajomi lub rodzina z dziećmi 🙂 Do kolorowanek antystresowych kupiłam nowe, bo nie mogłam się oprzeć pięknym, nasyconym kolorom 🙂
        Pomysł na przechowywanie długiej linijki skradł moje serce i muszę wprowadzić go u siebie, bo zawsze robię bałagan jak próbuję wyciągnąć ją ze spodu pudełka.

        Odpowiedz
  5. Dorota

    dla mnie strzał w dziesiątkę. Od dwóch tygodniu kombinuję jak zrobić pudełko na długopisy itp.

    Odpowiedz
  6. Patrycja Wasik

    Bardzo fajny pomysł…I mam akurat w domu wolne pudełko i się zastanawiałam na co je przeznaczyć. Dzięki Tobie już wiem 🙂 Więcej takich DIY poproszę bo są bardzo praktyczne 🙂

    Odpowiedz
  7. Ania Kalemba

    Mi się bardzo podoba pomysł. Ja mam bzika na punkcie akcesoriów biurowych i ich organizacji 😀

    Odpowiedz
  8. kamilaurbaniak

    Trzeba mieć chyba złote ręce Aniu, żeby to tak estetycznie i ładnie wyglądało 🙂

    Odpowiedz
  9. Fajne Buty

    Genialny organizer! Świetny sposób, by w szybki i ładny sposób zadbać o czystość na biurku 🙂

    Odpowiedz
  10. Picodia

    Organizery wyglądają bardzo estetycznie i super, że mają przegródki 🙂 Ja zazwyczaj biorę pudełka po butach i obklejam je papierem prezentowym, ale kto wie czy nie skuszę się na Twoją wersję 🙂

    Odpowiedz
    • Ania Legenza

      Ale to można połączyć moją i Twoją wersję! Zresztą też tak robię jak Ty, tylko zamiast papieru prezentowego używam okleiny meblowej 🙂

      Odpowiedz
  11. Joanna (Po prostu kreatywnie!)

    Bardzo fajny pomysł 🙂 Ostatnio pogrupowałam wszystkie artykuły biurowe i mają własny koszyczek na półce w warsztacie. Docelowo chyba jednak będę chciała je pochować, bo nie używam ich cały czas. Może Twój sposób się u mnie też sprawdzi 🙂

    Odpowiedz
  12. AG Words and Crafts

    Super pomysł! Próbowałam trzymać moje przydasie w pudełkach, ale zawsze mi się mieszały, przemieszczały i zamiast ładu był tylko gorszy bałagan. W efekcie w pudełkach leżą tylko rzeczy, których rzadko używałam, a cała reszta wala się po biurku w kubkach, słoiczkach lub luzem.
    Gdy się przeprowadzę, nie będę miała na to miejsca (mała przestrzeń = każda pierdółka na wierzchu sprawia wrażenie bałaganu), więc na pewno zrobię sobie kilka takich pudełek 🙂

    Odpowiedz
  13. Marta Naturalna

    Nie jestem sama! Mam kredki ołówkowe z podstawówki, które przydają się gdy odwiedzają nas znajomi lub rodzina z dziećmi 🙂 Do kolorowanek antystresowych kupiłam nowe, bo nie mogłam się oprzeć pięknym, nasyconym kolorom 🙂
    Pomysł na przechowywanie długiej linijki skradł moje serce i muszę wprowadzić go u siebie, bo zawsze robię bałagan jak próbuję wyciągnąć ją ze spodu pudełka.

    Odpowiedz
  14. Katiee

    Użyłaś pianki 3 czy 5 mm?

    Odpowiedz

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Cześć, tu Ania!

Czaruję wnętrza. Widzę potencjał tam, gdzie na pierwszy rzut oka go nie ma i zawsze znajdę sposób na to, aby mieszkało się piękniej i lepiej. Zapraszam Cię do mojego świata.

KATEGORIE

WYSZUKAJ

MOJA KSIĄŻKA O EKO SPRZĄTANIU

Do miejsca, w którym żyję podchodzę całościowo. Od wyboru najlepszego odcienia bieli, przez funkcjonalność, po to czym sprzątam. Od lat jestem fanką domowych środków czystości. Moje ulubione przepisy zebrałam w ebooku, który Ci szczerze polecam.