Dawanie drugiego życia przedmiotom, ubraniom, meblom jest mi bardzo bliskie. Dużo rzeczy kupuję z drugiej ręki, ale też w taki sposób pozbywam się tego, czego już nie potrzebuję. Często pytacie mnie, jak udaje mi się sprzedawać ubrania. Dlatego też postanowiłam przygotować wpis, w którym opiszę, jak ja to robię i co według mnie gwarantuje udaną sprzedaż. Będą to doświadczenia sprzedającej i kupującej.
Partnerem tego wpisu jest marka Braun, a głównym bohaterem – generator pary Braun CareStyle 7 Pro, który wcale nieprzypadkowo się tutaj znalazł bowiem wyprasowane ubranie to jeden z kluczowych elementów wpływających na udaną sprzedaż. Korzystam z niego od kilku lat, o czym pisałam na blogu już 4 lata temu.
Jak przygotować ubrania na sprzedaż?
Nie jest łatwo sprzedać ubrania, a w zasadzie – coraz trudniej. Ubrań jest mnóstwo. W gąszczu ogłoszeń ciężko znaleźć takie z rzeczami dobrej jakości i choćby w połowie ceny nowej odzieży. Gdy szukałam kurtki dla syna, to w 90% interesujących mnie ogłoszeń opis brzmiał: „Jest dziurka/plamka, ale praktycznie niewidoczna”, a cena wynosiła 30 zł. Pamiętajcie, że kupując nawet używane ubranie, chcemy, żeby było dobrej jakości. To, co zauważyłam, to również fakt, że ubrania, które w momencie zakupu były droższe, łatwiej później sprzedać. Dlatego mój pierwszy apel to sprzedaż niezniszczonych ubrań, a jeśli ma jakieś wady, np. dziurę lub plamę, to rozwiążcie problem we własnym zakresie lub niech cena będzie na tyle niska, aby opłacało się kupującemu podjąć ryzyko związane z naprawą.
1. Postaw się w roli kupującego
Czy dana rzecz jest takiej jakości, że sami byście kupili ją używaną? Czy kupilibyśmy to ubranie, za taką cenę, doliczając koszt przesyłki i ochrony kupujących? Czy cena, którą ostatecznie zapłaci kupujący, nie jest zbliżona do ceny nowego ubrania?
Warto też zobaczyć, w jakiej cenie sprzedawane są podobne ubrania, przeczytać ogłoszenia i ocenić, czy nasze ubranie jest lepszej czy gorszej jakości. Jeśli zależy Wam na szybkiej sprzedaży, to niech to będzie najniższa cena wśród innych ogłoszeń. Choć w przypadku ubrań to nie zawsze najniższa cena ma wpływ na udaną sprzedaż.
2. Czy Tobie opłaca się sprzedać?
Warto sobie ustalić, ile minimum chcecie zarobić na danej rzeczy. Czy w tej cenie macie w co zapakować ubranie do wysyłki, czy opłaca się zawieźć paczkę do paczkomatu itp. Jeśli macie dużo ubrań, które wycenilibyście za kilka złotych, to może bardziej opłacalne będzie zrobić paczkę ubrań np. dla dzieci w danym rozmiarze? Ale uwaga! Każda rzecz musi być dobrze widoczna na zdjęciu. Raczej nikt z nas nie kupiłby kota w worku.
3. Dlaczego warto wyprać ubrania na sprzedaż?
Przed wystawieniem rzeczy na sprzedaż koniecznie obejrzyjcie je dokładnie i wypierzcie. Pozbędziecie się plamek, zabrudzeń i będziecie mieć pewność, że wystawiacie ubrania dokładnie w takim stanie jak w ogłoszeniu. Jeśli upierzecie już po sprzedaży, ale jeszcze przed wysyłką, to istnieje ryzyko przypadkowego zafarbowania etc. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej to zrobić przed wystawieniem ogłoszenia.
4. Wyprasuj ubrania przed zrobieniem zdjęć
Kolejny krok to wyprasowanie ubrań. Poniżej zdjęcia, które pokazują różnicę między wyprasowanym a niewyprasowanym. Które zdjęcie przyciągnie Waszą uwagę? Przy którym zdjęciu odnosi się wrażenie, że ubranie jest w lepszym stanie? Wśród wielu ogłoszeń prezentacja ubrania ma ogromne znaczenie. Mamy kilka sekund na przyciągnięcie wzorku potencjalnego odbiorcy.
Wyprasowane ubrania lepiej się prezentują niezależnie od tego, czy chodzi o prezentację na zdjęciu do ogłoszenia, czy na co dzień na nas. Sprzętem, który polecam Wam do prasowania od lat, jest żelazko z generatorem pary Braun CareStyle 7 Pro. Funkcją, którą uwielbiam w tym generatorze pary, jest prasowanie w pionie. Ubrania można odświeżyć na wieszaku bez wyciągania deski do prasowania. Jest to bardzo wygodne w przypadku sukienek, ale też firan czy zasłon. Gdy szykujecie ubrania na sprzedaż, to bardzo przyśpiesza cały proces – prasujecie na wieszaku, a następnie robicie zdjęcie.
Braun CareStyle 7 Pro jest najmocniejszym generatorem pary Braun. I to się czuje podczas prasowania, bo dzięki silnemu wyrzutowi pary, czas prasowania jest skrócony o połowę. Dużym plusem jest też to, że dzięki technologii iCare nie musimy się martwić, że coś się przypali czy czekać na nagrzanie lub schłodzenie stopy żelazka bowiem technologia iCare ustawia jedną bezpieczną dla wszystkich tkanin temperaturę. Dodatkowo generator posiada tryb Eco i Turbo.
Jak zrobić zdjęcia ubrań, aby sprzedać skutecznie?
Jeśli ubrania wyprasowane, to pora na zdjęcia! To bardzo ważne! Dlatego poniżej znajdziecie krótki poradnik robienia zdjęć:
- ładne zdjęcie ciuchów na sprzedaż: leżące czy wiszące na wieszaku? – jeśli tylko macie taką możliwość, to zróbcie zdjęcie ubrania na wieszaku. Zdjęć ubrań rozłożonych na płasko jest ogrom. Na wieszaku ubrania prezentują się lepiej, a dodatkowo będzie to Wasz wyróżnik;
- zrób zdjęcie na gładkim tle – np. na ścianie;
- wybierz tło kontrastujące do ubrania – zobaczcie zdjęcie białej sukienki na jasnej i na ciemnej ścianie. To jest to samo ubranie, ale prezentuje się lepiej w kontraście. Oczywiście, jeśli nie macie ciemnej ściany, to jasne, gładkie tło będzie dobre. Unikajcie raczej kolorowych ścian, bo mogą przekłamać kolor ubrania na zdjęciu. Możecie to też zobaczyć powyżej, gdzie sukienka leży na podłodze;
- zrób zdjęcie przy dziennym świetle, najlepiej w słoneczny dzień – poniżej to samo ujęcie zrobione w ciągu dnia i przy sztucznym świetle. Światło żarówki może spowodować dodatkowe cienie czy przekłamanie koloru;
- zrób kilka zdjęć do ogłoszenia – np. OLX ma teraz taką funkcję, że gdy dodacie jedno zdjęcie, to nie można go powiększyć i obejrzeć w całości. Sama się odbiłam od kilku takich ogłoszeń, a później się okazało, że moje ogłoszenia mają ten sam problem. Zdjęcia z przodu i z tyłu to minimum. Fajnie jest też zrobić ujęcie na jakiś detal czy metkę, bo wiele osób interesuje skład ubrania.
Co powinno znaleźć się w tekście ogłoszenia, aby zachęcić innych do zakupu naszych ubrań?
Opis ogłoszenia jest również ważny przy samym wyszukiwaniu. W tytule koniecznie wpiszcie, co to za ubranie, jego rozmiar, markę (o ile jest znana) bądź charakterystyczną cechę, np. sukienka H&M rozm. 38, wełniany sweter, rozm. 110, zimowa kurtka dla chłopca, rozm. 98.
Tutaj znów postawcie się w roli kupującego i pomyślcie o tym, jakie hasła sami wpisywalibyście, aby znaleźć daną rzecz. Można ogólnie, ale liczba ogłoszeń jest tak duża, że lepiej już w tytule dać najważniejsze informacje. W treści ogłoszenia warto zawrzeć wymiary, np. długość, szerokość w biuście, szerokość w pasie etc. Ja czasami czekam z uzupełnieniem tych informacji, gdy ktoś o nie zapyta, ale jeśli chcecie skrócić drogę kupującemu, to warto je dodać od razu. Podobnie ze składem materiału.
I to by było na tyle! Mam nadzieję, że te wskazówki okażą się dla Was przydatne i będziecie sprzedawać ubrania z sukcesem. A za zarobione pieniądze możecie kupić generator pary Braun 🙂 Do końca czerwca 2022 trwa promocja Steam&Stream, w której ramach – kupując wybrany generator pary – odbierzecie kilkumiesięczny dostęp do Canal+ online, Storytel bądź Empik Music. Tutaj znajdziecie szczegóły tej promocji.
Ja często mam wrażenie, że pomimo starannego przygotowania oferty, moje ogłoszenia znikają w natłoku rzeczy, których są tysiące 🙁
To niestety ciągle możliwe :(. Wtedy jedyna opcja to niska cena i celowanie w osoby, które są łowcami okazji.
To prawda, zawsze chętniej oglądam ogłoszenia zadbanych, wyprasowanych ubrań. Jakość ubrań świadczy o sprzedającym.
Zgadzam się. Wtedy łatwiej zaufać, że sprzedawany przedmiot będzie obiecanej jakości.
Świetny wpis, na pewno skorzystam z porad 😉
Na pierwszy rzut oka te porady mogą wydawać się oczywiste, ale patrząc na ogłoszenia dotyczące sprzedaży ubrań, to wiele osób zwyczajnie o tym wszystkim zapomina. Poza tym naprawdę fajnie, że opisałaś jak robić zdjęcia ubrań na sprzedaż, tak po krótkim zastanowieniu to sama też większą uwagę zwracam na ciuchy, które dobrze wyglądają na zdjęciach (wyprasowane, na wieszaku itp.). Gdy akurat postaram się coś sprzedać to z pewnością zajrzę jeszcze raz na ten wpis i postaram się zastosować do wszystkich porad 😉
Ja zawsze oddaję w tak zwane dobre ręce. Niestety jestem dość leniwa i nie chce mi się przygotować ubrania do sprzedaży, wystawiać, pakować i wysyłać. Często jednak przeglądam aukcje szukając vintagowych elementem i rzeczywiście opis stanu i zdjęcia grają kluczową rolę w podjęciu decyzji o zakupie. Aż strach pomyśleć ile perełek ominęłam bo właścicielka nie przekonała mnie swoją ofertą, a ubranie byłoby warte swojej ceny 🙂
Bardzo pomocny wpis! A z tymi zdjęciami ubrań na wieszaku – 100% racji. Jak widzę, że ubranie leży na podłodze, rozwalone byle jak, to nawet nie klikam w taką ofertę. Jakoś mnie to odrzuca. Mam takie poczucie, że ten ktoś nie dbał o ubranie.
Teraz zainspirowałeś mnie do porządków w szafie i spróbowania dać drugie życie moim niepotrzebnym ubraniom. Naprawdę cenne wskazówki!
Po przeczytaniu artykułu o tym, jak przygotować ubrania na sprzedaż, zaczynam myśleć o przeglądzie mojej szafy. Dzięki za inspirację do dbania o ubrania i dawania im drugiego życia!
Aniu Twoje wpisy dla mnie to multum inspiracji. Dziękuję Ci za nie 🙂
Dziękuję, bardzo się cieszę 🙂
Podoba mi się Twój post na temat dawaniu drugiego życia przedmiotom, ubraniom i meblom. Zgadzam się, że sprzedaż rzeczy używanych staje się coraz trudniejsza z powodu dużej ilości ofert, ale Twoje wskazówki są bardzo trafne. Kluczowym elementem udanej sprzedaży jest dbanie o jakość sprzedawanych przedmiotów.
Wspomnienie o generatorze pary Braun CareStyle 7 Pro jest również interesujące – wyprasowane ubrania na pewno prezentują się lepiej i zwiększają szanse na sprzedaż. Twoje podejście, aby naprawiać drobne wady lub ustalać rozsądne ceny, jest bardzo praktyczne i uczciwe. Dziękuję za podzielenie się swoimi doświadczeniami jako sprzedawczyni i kupującej – na pewno pomoże to wielu osobom.